Trasa biegu

Do pokonania niespełna 22 km z sumą przewyższeń +/- 1120 m. A na ostatnich czterech kilometrach trudny, techniczny i stromy zbieg - poznaj trasę Górskiego Biegu Frassatiego.

2018-10-23

GBF to bieg, którego trasa jest poprowadzona szlakami turystycznymi wokół Międzybrodzia Bialskiego w Beskidzie Małym. Zawodnicy mają do pokonania dystans nieco przekraczający półmaraton. Trasa kilkukrotnie wznosi się i opada, dając ostatecznie aż 1120 m. sumy przewyższeń na stosunkowo krótkim dystansie.

Start i meta zlokalizowane są w centrum położonego nad jeziorem Międzybrodzkim Międzybrodzia Bialskiego, na wys. 316 m.n.p.m. Po kilkusetmetrowym odcinku prowadzącym drogami publicznymi skręcamy na ul Nowy Świat, na niebieski szlak turystyczny, gdzie zaczyna się stromy podbieg (częściowo asfalt, częściowo drogi leśne, częściowo betonowe płyty). Po ok 3 km. dobiegamy do skrzyżowania ze szlakiem zielonym (na wys. ok. 613 m.n.p.m). Tutaj skręcamy w lewo i na dobre rozstajemy się z asfaltem. Biegniemy ok 4 km. w stronę Gaików (818 m.n.p.m.). To chyba najłatwiejszy odcinek całego biegu - przyjemna, leśna droga z nielicznymi bardziej stromymi odcinkami. Na skrzyżowaniu szlaków na Gaikach skręcamy ostro w lewo, na szlak niebieski, którym zbiegamy na przełęcz Przegibek (663 m.n.p.m.) - tuż przed przełęczą zmieniamy szlak turystyczny na narciarski, dzięki czemu omijamy odcinek drogą publiczną. Na parkingu na przełęczy (ok 8.8 km biegu) do dyspozycji biegaczy będzie pierwszy punkt regeneracyjny. Tutaj przekraczamy drogę publiczną (zachowaj ostrożność!) i zaczynamy ostry podbieg szlakiem niebieskim w kierunku Magurki. Szlak na krótkim odcinku pokrywa się z narciarskim szlakiem biegowym, po czym odbija stromo pod górę w lewo (!). Niedługo potem znajdujemy się na skrzyżowaniu szlaków na Sokołówce (858 m.n.p.m.). Skręcamy w prawo na szlak czerwony w stronę Mikuszowic Krakowskich. Czeka nas długi i szybki zbieg, gdzie na odcinku ok. 2,5 km stracimy 250 m. wys. Na ok. 12,5 km biegu, na wys. ok. 587 m.n.p.m. nawracamy na szlak żółty, który wyprowadzi nas na Magurką Wilkowicką (909 m.n.p.m.) Szczególnie wymagający jest początkowy fragment tego etapu. Na Magurce, obok schroniska PTTK, będzie zlokalizowany drugi punkt regeneracyjny. Z Magurki biegniemy dalej, szlakiem niebieskim, granią Beskidu Małego, w kierunku Czupla (933 m.n.p.m.) - najwyższego szczytu tego pasma górskiego. Z Czupla zaczyna się najtrudniejszy etap biegu - około 4 kilometrowy, bardzo trudny  technicznie, ostry zbieg do Międzybrodzia (początkowo szlak niebieski, następnie czerwony). Trasa na tym odcinku w wielu miejscach jest wąska, przeważa podłoże z luźnymi kamieniami, co wymaga szczególnej ostrożności. Po zbiegu z Czupla do mety  zostaje już krótki odcinek w samym Międzybrodziu.

Ślad GPX możesz pobrać TUTAJ.